Aalsmeerweg 79
1059 AE Amsterdam
route

T. 020 4897663
info@landzaat.nl

KvK 27189711
privacyverklaring
disclaimer
R R E t V N M S P A S R H S

DIENSTEN

Samenstellen jaarrekening

De basis van elke jaarrekening is de zakelijke administratie van uw bedrijf, zoals: zakelijke bankafschriften, inkoop- en verkoopfacturen en bonnen, aangiften omzetbelasting en de laatst opgestelde jaarrekening. Indien van toepassing zijn ook de gegevens over de voorraad, auto van de zaak en de salarisadministratie nodig.
Een accountantsverklaring is voor kleine BV’s niet verplicht dus u kunt de jaarrekening gerust door Administratiekantoor Landzaat in Amsterdam laten samenstellen. Wij stellen de jaarrekening uiteraard ook samen voor ondernemers en ZZP’ers met een eenmanszaak of vof.

Deponeren jaarrekening BV

Een deel van de jaarrekening van een BV moet verplicht worden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Het deponeren van deze stukken kunnen wij voor u verzorgen. Dit moet verplicht digitaal worden ingediend. De BV hoeft alleen een beperkte balans te deponeren als de deze tot de klasse ‘Micro’ behoort. Een besloten vennootschap valt in de klasse ‘Micro’ als de jaarrekening 2 jaar achter elkaar voldoet aan minimaal 2 van de volgende 3 eisen:

  1. de activa zijn minder dan € 350.000
  2. de jaarlijkse netto omzet is minder dan € 700.000
  3. gemiddeld aantal werknemers is minder dan 10

Belastingaangifte en loonadministratie

Diensten die gerelateerd zijn aan het samenstellen van de jaarrekening zijn het opstellen van fiscale aangiften zoals de aangifte omzetbelasting, inkomstenbelasting en voor een BV de aangifte vennootschapsbelasting. Bij het opstellen van de jaarrekening vindt ook altijd controle op de reeds ingediende aangiften omzetbelasting plaats. Alle aangiften kunt u uiteraard uitbesteden aan Administratiekantoor Landzaat in Amsterdam. Ook verzorgen wij voor u de loonadministratie en de aangifte loonheffing.